پنجشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۲

شناخت آقا زاده ها از منظر علم جانورشناسی

 شناخت آقا زاده ها از منظر علم جانورشناسی 

        
 
در علم  جانور شناسی آقازاده به دسته ای از جانوران اطلاق میشود که :  

از مادرزاده میشوند ولی بلافاصله از پدر تغذیه میکنند و به او آویزان میشوند و تا مرگ پدر از بغل او میچرند و تغذیه میکنند ,  به همین علت به آنها آقازاده میگویند.

هر چند که آنها نزدیکترین و شبیه ترین جاندران به آدمیزاد هستند و ٤٧ تا و نصفی ( نصفی از آدم کمتر ونصفی از شامپانزه بیشتر ) کروموزوم دارند , ولی  در دسته بندی جانوری و طبقه بندی جانداران جز دسته انگل ها و لاشخوران قرار میگیرند!

ودلیل آن اینست که آنها برای بدست آوردن غذا و مایحتاج و حتی تهیه زوج در فصل جفتگیری برای تولید مثل و زاد و ولد هم محتاج پدران خود میباشند... ,

و اگر توله آقازاده ای بر اثر عوامل و حوادث طبیعی یا غیره بی پدر شود , بلافاصله از طبقه جانوری خود با یک جهش ژنیتیکی به طبقه چارپایان باربر ارتقاء سطح پیدا میکند.
 برای مثال مانند گورخرانی که در مکزیک با خر به یک گاری و ارابه  میبندند.    
 
این دسته از جانوران تا قبل از انقلاب اسلامی و انفجار زورسال ١٣٥٧  در دسته و گونه های محافظت شده قرار نداشتند .

اما جای بسیار شگفتی و تعجب  دارد که پس از انقلاب اسلامی با تکثیر تصاعدی و ازدیاد نسلی که بخاطر آن تعداد  آنها بشدت افزایش یافت ((که علت انهم سیر شدن شکم آقاهای شان از برکت انقلاب بود))  با این حال بازاین جانوران هم  در رده گونه های محافظت شده قراردادند و برایشان محافظ و نگهبان گذاشتند و شکار آنها اکیدا ممنوع اعلام شد.

وهمچنین از نظر دسته بندی انقلابی نیز آنها درصدر لیست دستاوردهای انقلاب جای گرفتند!

ولی عجیب بود که  بطور ناگهانی این جانوران که همه جا ول بودند و وول میخوردند حتی ازخرابه ها و زیرپل و کوچه های خاکی هم به یکباره غیب شدند و تمام جانورشناسان وحتی بچه محل های آنها هم از این رخداد غیر طبیعی حیران بودند واظهار بی اطلاعی میکردند!
 
همانطور که گفتیم ؛ تغذیه و حیات این جاندارارتباط مستقیم و صددرصد با شغل و منصب و مقام و مخصوصا رنگ عمامه پدرانشان دارد که فقط با تشخیص رنگ 
عمامه ها میتوان  درجه آقا زادگی آنها را بدرستی تشخیص داد .
 
بخور بخورهای آقا زاده ابتدا از آخور جیب پدرش آغاز میشود ولی در پوست اندازی دوم , آرام آرام و بدون درج خبر در جراید و صدا و سیما و ..... ,

به ذخایر ملی وجنگلها و مراتع و ذخایر معدنی و سرمایه های ملی و حتی فروش گونه های نادر جانوری در محیط زیست یورش برده و بی محابا و با اشتهای سیری ناپذیری شروع به خوردن و زدن و بردن و ویران کردن آنها میکنند ....

که اگر درهمان حین مغز آنها با ویروس چشم هم چشمی آلوده گردد , به بیماری خطرناک و لاعلاج حرص زدن مبتلا میشوند.

 که  بدون تردید پس از چند سال بجای یک کشور ومملکت , با یک سرزمین بایر وسوخته و ویرانی طرف خواهیم بود...
 
 
 

 همانطور که ذکر شد چون اینگونه جانوران را  در لیست جانوران محافظت شده قرار دادند ،شکار وانتقاد و خبر رسانی وآسیب رساندن به این جاندار اکیدا ممنوع شد.

و چنان این محافظت شدید شد که حتی نیروهای امنیتی و نظامی و جنگلبانی و مامورین حفظ محیط زیست هم نمی توانند به آنها حرفی بزنند و اقدامی بکنند!!

 که پیداست این جانوران از مصونیتی فوق پارتی بازی و این حرفها برخوردارند...

وهمین دور بودن و پنهان شدن این گونه حفاظت شده از چشم محققان ومنتقدان بازرسان و جانورشناسان ،عملا مانع از تحقیق درست و حسابی برای مهار و  جلوگیری و توقف این غارت ها و چپاول ها و ریخت و پاش های این جانوران میگردد .
 
 

این جانوران با دیگر جانداران زیاد بر نمیخورند و قاطی نمیشوند.

 اما همزیستی مسالمت آمیز این جانداران با سگهای ولایت وکفتران و کفتاران نظام و رابطه نسبتا خوب با آنها , شگفتی تمامی جا نورشناسا ن را برانگیخته و هنوز هیچکدام از دانشمندان نتوانستند علت اصلی این همزیستی را کشف کنند.

 اما بازرسان قوه قضائیه در اینمورد حدس هایی میزنند... !
 
هم اینک فقط تعداد ٤٥٠٠ راس از این آقازاده ها در انگلستان به بهانه تحصیل , در دانشگاه های آنجا حفظ و نگهداری میشوند.

 ولی  آمار دقیقی از آنها درسراسر جهان در دست نیست.
فقط گاهی اوقات در کشورهای مورد علاقه شان  که مبرمترین نیاز آنها را از نظر اشتهای جنسی برآورده می کند , گاهی به چشم می آیند  و میتوان چندتا از آنها را در آنجا دید ...

با اینکه آمار درستی از تعداد آنها  دردست نیست ،اما باید مطمئن بود که مثل پشگل در سراسر جهان ریخته اند......

 و هر از گاه خبر کوتاهی از باردار شدن کارکنان زن هتل و یا دختر سرایدار خانه و آپارتمان شان  و یا مسولین نظافت توالت دانشگاه ها توسط آقازاده ها ، سبب شادی و خنده و مزاح آقا ها را دروطن میگردد .

ولی آنها موظفند  که هرهفته و یا هرماه  ,  به زادگاه خود برگردند تا آمار حسابهای بانکی و مستغلات و غیره را به آقا بدهند و خیال آنها را راحت کند .

اما آمدن آنها هم خالی از دردسر نیست و هر بار که می آیند  برادران مخلص و وفادار بسیجی وارزشی  که هنوز جاهلانه برای ارزش های آنها زندگی خود را فنا و تباه میکنند , باید مانند یک نوکر در خدمت آنها باشند و کیف آنها را حمل کنند و راننده آنها شوند و آفتابه را برای آنها پر کنند و دم مستراح خبردار بایستند و و میبایستی تا رفتن دوباره آنها اوامرشان را اطاعت کنند ....

وهم اکنون با این بار گرانی کمرشکن و تورم بالا و فقر ،

انگار که این آقازاده ها با آوردن ماشین های گرانقیمت وترتیب دادن مهمانی های مجلل و عروسی های آنچنانی ,  میخواهند سبب خون جگر شدن و دق مرگ کردن و فرستادن این برادران مخلص به لقالله بشوند ! 
 
 خداوند نسل هرچه آقا واقازاده هست را از روی زمین بردارد
                
                          آمین یا رب العالمین 
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست: